במהלך חיינו, אנחנו רוכשים מאות אלפי פריטים. אבל בשני מקרים בלבד, אפשר לומר שאנחנו רוכשים חלום – בקניית דירה ובקניית רכב. קניית רכב היא חוויה מרגשת, מי שחווה את הניחוחות באולם המכירות המפואר, את ההרגשה הטובה בידיעה שהפרי לעמל שלך, לעבודה הקשה היום יומית שלך, הגיע.
להציע רכב למכירה אינו תהליך פשוט. לא בכדי סוכני הרכב נחשבים למוכרים הטובים ביותר שיש. מדובר בתהליך מורכב, עם שק של פסיכולוגיה והבנה עיוורת – מתי לפנות לשכל ומתי לרגש.
העניין המשמעותי הראשון בכל מכירת רכב מוצלחת הוא האווירה מסביב. אולם תצוגת הרכב חייב להיות נקי ומצוחצח. תתפלאו לגלות כמה אנשים היו מוותרים על מכירה, גם בלי לדעת את זה, בגלל אשפה על הרצפה או כתם לכלוך. האורות, הרעשים, הלבוש של המוכר, טון הדיבור שלו, השפה. להכל השפעה מכרעת על המכירה. לא התגלחת כמו שצריך בבוקר? לא מכרת את היונדאי.
מכירת רכב מוצלחת מתחילה בזיהוי צרכי הלקוח. למוכרים רבים יש אהבה גדולה מדי מלשמוע את הקול של עצמם. מכירה טובה חייבת להתחיל במגוון שאלות – ישירות ועקיפות – בעזרתן תגלו מה הלקוח אוהב, מה חשוב לו באוטו, ובכלל, על מה הוא שם דגש, מה לא משמעותי בעיניו, מה התקציב שלו, מה הסיבה שהוא רוכש אוטו, מה יהיו השימושים העיקריים שלו וכדומה.
השלב הבא של מכירת רכב מוצלחת הוא מתן 2-3 אופציות ללקוח, מתוכן יבחר אחת. רצוי להדגיש בדרך מוסווה מכונית אחת על פני השאר, ובכל מקרה, לתת לו את ההרגשה שהוא זה שבוחר, ומצד שני לא לתת לא יותר מ-3 אופציות, כדי לא לבלבל את הבחור המסכן.
השלב האחרון הוא הדחיפה לסגירה. הוא מתלבט? מהסס? לא בטוח? בדיוק כאן נכנסים כישורי המכירה לתמונה. הצגת היתרונות, פנייה לרגש, הסוואת החסרונות והפחתה בחשיבות עניין ה”לחשוב על זה עוד יום”, “להתייעץ עם האישה” או כל התנגדות אחרת שהוא יעלה לסגור כאן ועכשיו, והצלחתם להשלים מכירת רכב מוצלחת. רכב? סליחה, התכוונו חלום.
אז מה, אתם בנויים לזה?